Bayan Safir Mavi

Bloguma Hoşgeldiniz! :)

Ne okuyorum?

Atlantis'in Muhafızları - Alyssa Day (Poseidon Savaşçıları #5) Başlangıç: 29.06.2017

Ne izliyorum?

Shadowhunters 2. Sezon

Çarşamba, Ocak 17, 2018

2018 Klasik Kitap Okuma Maratonu | #kom2018


Herkese merhaba. Nasılsınız? Ben oldukça iyiyim. Hayatıma yavaş yavaş bir düzen oturtmaya başladım gibi. Bu durumdan çok memnunum. 2018 hedeflerimden biriydi.

Bir diğer hedefimde ayda en az 1'er tane türk ve yabancı olmak üzere klasik okumak. Bu ve blogda daha aktif olma hedefimi gerçekleştirebileceğim Okuyan Muggle'ın düzenlediği çok güzel bir etkinlik var.

Bu etkinliğe göre 2018 Yılında klasik okumak için kendimize bir hedef belirliyoruz ve belirlediğimiz hedef sayısınca klasik kitap okuyup bunları bloglarımızda yorumluyoruz.

Dediğim gibi ayda 1'er tane yani ayda 2 klasik okumak istesem de gözümü korkutmamak ve ders çalışırken okumaya fazla vakit bulamayacağımı düşündüğümden ayda 1 klasik olmak üzere toplamda 12 kitap hedefliyorum.



Şimdilik elimde olanları okumayı düşünüyorum. Geri kalan ise yıl sonuna kadar mutlaka alınıp okunur. 🤗

Yerli Klasik

1-) Sırça Köşk - Sabahattin Ali
2-) Ermiş - Halil Cibran
3-) Semaver - Sait Faik Abasıyanık ( Kardeşimin kitaplığından 😊)
4-) Kiralık Konak - Yakup Kadri Karaosmanoğlu
5-) Hep O Şarkı - Yakup Kadri Karaosmanoğlu

Yabancı Klasik

1-) Otomatik Portakal - Anthony Burgess
2-) Dr. Jekyll ile Bay Hyde - Robert Louis Stevenson
3-) Satranç - Stefan Zweig
4-) Yakıcı Sır - Stefan Zweig
5-) Olağanüstü Bir Gece - Stefan Zweig
6-) Hayvan Çiftliği - George Orwell

Elimde biri kardeşimin kitaplığından olmak üzere 11 kitap var. Satranç'ı şuan okuduğumdan fotoğrafa koymayı unutmuşum. 😁

Bu kitapları bu yıl içinde olunabileceğimi hatta 12 kitabı da geçebileceğimi umuyorum.

Bu güzel maratona isteyen herkes katılabilir. Maratona katılanlar yorumda belirtir ve kendi listelerinin linkini bırakırsa çok sevinirim. Böyle birbirimizin listelerinden yararlanıp oluşacaklar listelerini genişletebiliriz. -eheh sanki elimizdekiler çok kısaymış gibi 😂😂-

İçlerinde okuduğunuz kitaplar var mi? Düşüncelerinizi benimle paylaşmayı unutmayın. 🤗


Sevgiyle kalın...
Read More

Pazar, Ocak 14, 2018

Pazar 6'lısı: Alışveriş Sepetimdeki 6 Kitap


Herkese merhaba! Nasılsınız? Ben iyiyim. Bütün hafta ölü gibi gezdim ama sonunda attım üzerimden ölü toprağını.  Bugün içimde güzel bir enerji var. Bende fırsat bu fırsat deyip ne zamandır yapmak istediğim Pazar 6'lısı serisine başladım. 😊 

Bu haftanın konusu alıp okumak istediğimiz kitaplar. Ocak ayının diğer kategorilerine buradan ulaşabilirsiniz. 😉

1-) Fareler ve İnsanlar - John Steinbeck

Geçenlerde tiyatroda izledim ve bayıldım. Kitap uzun zamandır alıp okumak istediğim bir kitap ama fırsat olmadı bir türlü. Bu yıl içinde hata bir iki ay içinde mutlaka okuyacağım bir kitap. 😄

2-) Buz Kapanı - Alexandra Bracken

Karanlık Zihinler serisinin 2. kitabı. Birinci kitap öyle bir son yapmıştı ki anında ikinci kitabı almadığıma pişman olmuştum. Gerçi kuzenim okudu ve biraz hayal kırıklığına uğradığını söyledi. O yüzden gözüm korkmuyor değil. 😅
3-) Mucize ve Ben - R. J. Palacio

Mucizeyi okumuş ve çok sevmiştim. Bu kitabı yabancı bloglarda görüyordum ve sonunda çevrilmiş. Pegasus'tan uzun zamandır kitap almıyordum sanırım bu kitapla son bulacak. 😂
4-) Küçük Bir Sıkıntı - Mark Haddon

Yine Süper İyi Günleri'i okumuş ve çok sevmiştim. Geçen fuarda yeni kitabının çıktığını görünce çok sevindim. Fakat paramın çoğunu test kitaplarına yatırdığımdan alamamıştım. Süper İyi Günler kadar duyulmadı nedense. İnternette de hakkında pek bir bilgiye ulaşamadım. Tuhaf.. 
5-) Ken'an Diyarı - Seda Meydan

Instagramda sevgili herabooks'un bir ara sürekli bahsettiği, dilinden düşrmediği bir kitap. Çok merak ettiklerim arasında.
6-) Ebedi Yansıma - Özge Erkin

Yazarın Destan kitabını okumuş ve çok sevmiştim. Ebedi Yansıma da fantastik türde bir kitap. Çok merak ediyorum. 






Hiii, ne kadar zevkliymiş bu yazıyı yazmak. 😂 6 ile sınırlı olmasaymış destan gibi olurmuş bu post onu fark ettim. 😂

Sizin içlerinde okuduğunuz var mı? Ya da okumak istedikleriniz? Aşağıya yorum bırakmayı unutmayın.


Sevgiyle kalın... 
Read More

Pazartesi, Ocak 08, 2018

2017 Yılında Okuduklarım


Herkese merhaba! Nasılsınız? Ben iyiyim ve bildiğiniz gibi baya yoğunum. Ama yeni yıl hedeflerimden biri planlı ve düzenli olmaktı. Bu sebeple blogda daha aktif olabilmeyi umuyorum. Yılın ilk haftasını geride bıraktık bile. 



2016'da 50/50 yapınca 2017'de de tekrar 50 yapsamda geçmeyi umuyordum. Ve gördüğünüz üzere amaçladığım gibi geçmeyi başardım. 👏


Toplam okuduğum sayfa sayısı geçen yıla göre 1,400 sayfa kadar artmış. 😄 En uzun kitap Harry Potter ve Zümrüdüanka Yoldaşlığı. Malumunuz oldukça kalın bir kitap. Gerçi bende yeni baskı var ve o da 975 sayfa. 

Okuduklarım arasında en popüler olan Harry Potter ve Felsefe Taşı. Evet evet tekrar okudum. 🙈 En az popüler olan ise Binbaşının Kızı ki siteye ben eklediğimden çok normal bir durum. 😅

Kitaplara verdiğim puanların ortalaması ise 4.1. Bu da demek oluyor ki okuduklarımın çoğunu sevmişim. 😊

Okuduklarım içinde puanı en yüksek olan Kayıktaki Çocuk. Çünkü onu da ben yüklemiş ve puanını 5 vermiştim. Ki bu yıl en sevdiklerim arasında. 

2017'nin okuma analizi bu şekildi. Aşağıya okuduklarımın bir listesini bırakıyorum. Okuma sırama göre sıraladım. 😊

#1 Kuşatma ve Fırtına - Leigh Bardugo | ★★★★
#2 Yedi Güzel Adam - Cahit Zarifoğlu | ★★
#3 Mucize - R.J. Palacio | ★★★★★
#4 Sineklerin Tanrısı - William Golding | ★★★★★
#5 Kore'deki Çatı Katımdan Sesleniyorum - Didem Duygu Demir | ★★★★
#6 Çöküş ve Yükseliş - Leigh Bardugo | ★★★★
#7 Sadece Arkadaşız - Catherine Bybee | ★★★
#8 Hayattan Öğrendiğim Sözler - Şeyhmus Durmuş | 
#9 Sevdanın Külleri - Dilek Kaygun | ★★★★
#10 Siyah Buz - Becca Fitzpatrick | ★★★★
#11 İntikamla Gelen - Jennifer Royce | ★★★★
#12 Kumaştan Kalbe - Aleyna Daşkıran | ★★
#13 Kayıktaki Çocuk - Maya Mizuno, Vonne Hemels, Golden Sweet(İllustratör) | ★★★★★
#14 Gizli Bahçe 2 - Kang Yi Eul | ★★★
#15 Cadı - Yasmine Galenorn | ★★★★
#16 Daima Aşk Kazanır - Asude | ★★★★
#17 Kum Taneleri - Berna Aslıhan | ★★★★
#18 Bilinmeyen Bir Kadının Mektubu - Stefan Zweig | ★★★★★
#19 Serbest Düşüş - Leah Reader | ★★★★
#20 Tuhaf Kütüphane - Haruki Murakami | ★★★★
#21 Destan - Özge Erkin | ★★★★★
#22 Baharın Peşinde - R. S. Grey | ★★★★
#23 Değişim - Yasmine Galenorn | ★★★★
#24 Her Gün Biraz Daha Yakın - Jennifer Weiner | ★★★
#25 İşaret - P.C. Cast & Kristin Cast | ★★★★
#26 Golem ve Cin - Helene Wecker | ★★★★★
#27 Karanlık - Yasmine Galenorn | ★★★★★
#28 Kitap Hırsızı - Markus Zusak | ★★★★★
#29 Kardeşlik Çağrısı - Ramazan Kayan | 
#30 Mucizeleri Saymak - Holly Goldberg Sloan | ★★★★★
#31 Karanlık Zihinler - Alexandra Bracken  | ★★★★★
#32 Ölmek İçin On Üç Sebep - Jay Asher | ★★★★★
#33 Beni Yarına Bırakma - Burçin Çelik | ★★★★
#34 Dönüşüm - Franz Kafka | ★★★★★
#35 Bir Kadının Yaşamından Yirmi Dört Saat - Stefan Zweig | ★★★★★
#36 Kara Melek - Linda Howard | ★★★★
#37 İnsan Neyle Yaşar? - L. N. Tolstoy | ★★★★
#38 Süper İyi Günler - Mark Haddon | ★★★★★
#39 Binbaşının Kızı - Emine Şenlikoğlu | ★★★★
#40 Gurur ve Önyargı - Jane Austen | ★★★★★
#41 Deli Divane - Nehir Erdem | ★★★★
#42 Babam İflas Edince - Asude | ★★★★
#43 Harry Potter ve Zümrüdüanka Yoldaşlığı - J. K. Rowling | ★★★★★
#44 Gökyüzü Çocukları - Katherine Rundell | ★★★★★
#45 Korku Vadisi - Sir Arthur Conan Doyle | ★★★,
#46 Uyumsuz - Veronica Roth | ★★★★
#47 Ölümcül Kaçış - James Dashner | ★★★★
#48 Eğer Benimle Olsaydı - Laura Nowlin | ★★★★
#49 Genç Prensin Dönüşü - A. G. Roemmers | ★★★★
#50 Piruze: Şam'da Bir Türk Gelin - Sinan Akyüz | ★★★★
#51 Yolcu - Alexandra Bracken | ★★★★
#52 Bizim Büyük Çaresizliğimiz - Barış Bıçakçı | ★★★★
#53 Kuralsız - Veronica Roth | ★★★★
#54 Harry Potter ve Felsefe Taşı - J. K. Rowling | ★★★★★

Benim okuduklarım bunlardı. 

Sevgiyle kalın...
Read More

Cumartesi, Aralık 30, 2017

Klasik Bir Yeni Yıl Postu

Klasik Bir Yeni Yıl Postu

Merhabalar! (Şuraya özlem dolu kocaman bir sevinç nidası.) Uzun ve yoğun bir dönemde olsam da bu klasikleşen yeni yıl postunu yazmasam olmazdı. Tabii bu vesileyle az biraz da olsa blogumla özlem gidermiş oluyorum.. Nasılsınız? Neler yapıyorsunuz? Burada olmayı o kadar özledim ki... Takip ettiğim blogların yazılarına bile bakamıyorum uzun zamandır. 

Yeni yıl ile birlikte kendimi de yenilemek istiyorum. Bir çok hedefim var. En büyük hedefim elbette üniversiteyi kazanmak. Bir de daha planlı programlı olmayı istiyorum. Böylece ders çalışmamın yanında daha fazla kitap okuyabilir ve gerektiğince blogumla ilgilenebilirim. 

Dilimde duayla, kalbimde büyük bir umutla başlıyorum yeni yıla. Klasik pazartesi diyeti gibi yılın ilk günü başlayıp bir kaç günde biten kararlar almış olmak istemiyorum. O nedenle yarın ya da yılın ilk gününü beklemiyorum. Hemen şimdi, şuan başlıyorum kararlarımı hayata geçirmeye. 

Siz de yeni bir şeylere başlamak için yeni yılın ilk gününü, yarını beklemeyin. Şuanın değerini bilip hemen başlayın. 

Umarım yeni yılda hedeflerimize ulaşır ve arzuladığımız şeyleri yerine getirebiliriz.

Yeni yılın size mutluluk, huzur, sağlık getirmesi dileğiyle..


Sevgiye kalın... 
Sevgiyle kalın...
Read More

Çarşamba, Ekim 11, 2017

Şu Sıralar Neler Oluyor? #5

Şu Sıralar Neler Oluyor? #5

Herkese merhaba! Nasılsınız? Ben iyi ve yoğunum... 😁 Ekim ayına girmemizle başladı bu yoğunluk.

Eylül ayı benim için bir geçiş dönemi gibiydi. Ne yaptım nasıl geçti hiç bilmiyorum. Ama Ekim ayına ve nihayet sonbahara girmemizle her şey bir düzene oturuyor gibi sonunda. 

Bizim burada, Bağcılar'da, Gençlik Merkezi'miz var. Ve buraya 16-25 yaş arası herkes kayıt olabiliyor. Oldukça yararlı ve güzel faaliyetleri var ki buna üniversite sınavına hazırlık dersleri (ygs - lys) de dahil. Üstelik ücretsiz. 😋

instagram: bayansafirmaviBilenler bilir geçtiğimiz ygs sınavına girmiştim ancak istediğim sonucu alamamıştım. Bu nedenle, başta kendimce hazırlanmaya çalışsam da açık öğretim mezunu olduğum için hiçbir şey bilmemem yüzünden pek çalışamıyordum. Ki kuzenimden Gençlik Merkezi'nin ücretsiz hazırlık dersleri olduğunu öğrendim. Yazın hızlandırılmış kursa katıldım ve sadece birkaç hafta gidebildim. 

Okulların açılmasıyla tekrar en baştan, sınava kadar olacak olan hazırlık derslerine de yazıldım.. Geçen hafta pazartesi sınıf yerleştirme denemesi vardı ve dersler çarşamba günü başladı. Ancak ben halamın ameliyat olması nedeniyle onlarda kalıp kuzenlerime bakmak durumunda kaldım. 


instagram: bayansafirmavi
Ve böylece bu hafta tam olarak derslere ve öğrenciliğe geri dönmüş oldum. 😁 Geçen hafta gidemediğimden, notları etraftan toparladım ama temize geçmem gerekiyor. Her ay yapılacak olan denemede netlerimi arttırmam gerekiyor, bol bol soru çözmem de gerekiyor tabii... Yani anlayacağınız yapacak, çalışılacak çok şey var ve bu süreçte oldukça yoğun olacağım gibi gözüküyor. 😅 Yani demem o ki buralarda olamazsam çokta şey etmeyin... 😂

Tabii bir de bunun yanında bol bol kitap okumaya çalışıyorum  ki sayısal derslerin arasında kitap okumazsam çıldırabilirim. 😋


instagram: bayansafirmavi
Şuan Sherlock Holmes Korku Vadisi'ni okuyorum ama bitmek üzere. Bugün biter muhtemelen.. 😊 Dün kitabımı evde unutunca Gençlik Merkezi'nin kütüphanesinden de Uyumsuz'u aldım. Biraz okudum, Sherlock Holmes'ü bitirince devam edeceğim ona da. 😊 Dizi olarak da Supergirl'e başladım. Tabii sezon sezon dizi bitirmek mazide kalınca bölüm bölüm izleyip bitiririm bir ara.. 😂

Bende durumlar böyle... Siz neler yapıyorsunuz, neler okuyup, izliyorsunuz? Anlatın bakalım.. 😊


Sevgiyle kalın...

Read More

Cumartesi, Ekim 07, 2017

Kitap Yorumu: Şurimşine - Gülsen Kılıçaslan

Kitabın Adı: Şurimşine
Yazar: Gülsen Kılıçaslan
Seri: Matematikçi Serisi #1 (Aşk Problemi Serisi))
Sayfa Sayısı: 524
Türü: Roman, Aşk, Aile, Arkadaşlık
Baskı Yılı: 2016
Yayınevi: Böğürtlen (Nemesis Yayınlarından tekrar çıktı)

Başlangıç Tarihi: 25.06.2016
Bitiş Tarihi: 28.06.2016

Arka Kapak

"O dediğin ne demekti?" 
"Şurimşine mi?"
"Evet, o." 
"Lazca; canımın içi, sevgilim demek." 

Sina, yalnızlığının kabuğunda, adını aldığı çöl gibi ıssız bir genç kızdır. Bir partide tanıştığı Deniz ise, dalgalar kadar hırçın bir delikanlı. Adını bile bilmeden birlikte olduğu Deniz'in, yeni matematik öğretmeni olduğunu öğrenmesiyle Sina'nın hayatı tamamen değişir. 

Her şeye rağmen Sina'dan vazgeçmeyen Deniz, farkında olmadan ona zarar vermektedir. Sina, yeni tanıştığı sahiplenilme duygusuyla Deniz'e sığınırken, aşkları engelleri aşmalarına yardım edebilecek miydi? 

Sina ve Deniz'in yasak aşkı tüm engellere rağmen sürebilir miydi? 

"Neden hiçbir şey olmamış gibi davranmadın? Öğretmenimsin, her şeyi yok saysan daha kolay olurdu." 
"Yapamam. Olmuşla ölmüşe çare olmazmış."
Alıntılar

Gerçek bir kez daha yüzüme vuruken ölmeyi diledim.
Adını bilmeden ve adımı bilmezken birlikte olduğum adam öğretmenimdi...
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 
Yalnız kalmaktan değil sensiz kalmaktan korkuyorum.
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 
"İyi ki Allah'ım seni bana yazmış" dedi. "En kısa zamanda kurban kestirip etini çarşıda dağıtacağım." "Ciddi misin?"
"Evet hem de koyun falan değil büyük baş keseceğim."
"Bana mı?"
"İnsana kurban kesilmez, sadece Allah'a kurban kesilir.Seni bana verdiği için Allah'a şükür kurbanı keseceğim.Sebebi sensin ama kurban, Allah'a"
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 
"Bu çok yalnış paranı alamam ."
"Neden?"
"Ne sıfatla alabilirim ki bunu?"
"Sevdiğim kadın olarak"
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 
İnsan en çok kendine kızınca sinirleniyordu.
Herkese merhaba. Söz verdiğim gibi yeni yazı bir yorum yazısı. Bu kitap hakkında ne söylesem pek bilemiyorum. Neyse bakalım ne çıkacak ortaya...

Kitabı epey zaman önce okudum ve hatırladığım ilk şey pekte sevemediğim oldu. Başta neden sevemediğimi tam anlayamamıştım ama üzerinde düşündükçe ve kitabı tekrar karıştırınca iyice emin olduğum bir şey var ki o da bu kitabın pekte okunmaya değer olmadığı. 

Evet, evet biliyorum, bütün kitaplar bir anlamı, bir değeri, bir saygıyı hak eder. Yazar da hak ediyor zaten. Son baskılarında içeriğin biraz değiştiğini ve düzeltildiğini öğrendim ama ben okuduğum ilk baskı üzerinden değerlendiriyorum. Dediğim gibi yazar saygıyı hak ediyor ki bir şeyler yazıp ortaya koyan herkese saygım var.

Yazarın kalemi akıcı ve kendini okutan bir biçimde olmasına rağmen gelişmesi gerektiği açıkça ortada. Diğer kitaplarını okumadım ve gelişimini bilmiyorum, ama bunu telafi edip son kitaplarından birini okumayı düşünüyorum.

Kitabın okunmaya değer olmadığı konusuna gelirsek, bence kitap işlediği konu bakımından kötüydü. Öğretmenlik gibi kutsal bir mesleği aşağılayıp, cinselliğin yoğun işlenmesi, bunun üzerine dini ögelerin yerleştirilmesi gibi bir çok faktör kitabı beğenmememe sebep oldu. 

İşin şaşırtıcı ve tuhaf yanıysa bu kitabın oldukça fazla beğeneni ve seveni var. Dediğim gibi yazara ve yazarlığa duyduğum saygıdan ötürü bir şans daha verip son kitaplarından birini okumayı planlıyorum. 

Son olarak söyleyeceğim şu ki bu kitabın okunmaması taraftarıyım. Vereceğiniz paraya ve harcayacağınız zamana değmeyeceğini düşünüyorum. 

Siz Şurimşine'yi okudunuz mu? Düşüncelerinizi benimle paylaşmaktan çekinmeyin. :)

Puanım
Sevgiyle kalın...

Read More

Cumartesi, Eylül 30, 2017

Ağustos Ayında İzlediklerim | 2017

Ağustos Ayında İzlediklerim | 2017

Herkese merhaba. Evet evet biliyorum yine bir aylık yazı. Ama söz bundan sonraki yazı bir yorum yazısı olacak. 😅 Görünen o ki Ağustos ayını dolu dolu geçirmişim. Bakalım neler izlemişim...
Travelers
Travelers | 1. Sezon

IMDB Puanı: 8,0/10
Yapım: 2016 - günümüz / ABD, Kanada / 2. Sezon onaylı
Tür: Bilimkurgu

Konusu: Günümüzden yüzlerce yıl sonrası insan nüfusu azalmıştır. Hayatta kalan son insanlar bir zaman makinesi keşfederler ve 21. yüzyıla geri dönerek insanoğlunu korkunç bir gelecekten kurtarmak isterler. Rastgele insanlardan oluşmuş küçük bir grup "Travelers" isimli gizli bir yakın oluşturup insanoğlunun kaderini değiştirmeyi kendilerine görev edinirler.
-----
Bu dizi epeydir listemdeydi ve farklı bir şeyler izleyeyim deyip başladım. 12 bölümlük bir sezondu ve ilk bölümünden yakaladı beni. Karakterlerin mükemmel olmayışı, kurgu, işleyiş çok iyiydi. Özellikle bedenine hakim oldukları insanların problemleriyle boğuşmaları, yaşadıkları zorluklar ve birlik olmalarını çok sevdim. Hazır 2. sezon ekimde başlayacakken, bu tarz kurguları seviyorsanız mutlaka bir bakın derim. 😉
City Hunter
City Hunter

IMDB Puanı: 8,3/10
Yapım: 2011 / Güney Kore / 20 bölüm
Tür: Akisyon, Romantik, Gerilim

Konusu: Lee Yoon Sung, babasını ve birliğindeki herkesi öldürdüğü iddiasıyla hükümetten intikam almak için babasının en yakın arkadaşı tarafından yetiştirilir. 
-----
Yine anneme izletmek maksadıyla ikinci kez izlediğim bir dizi. Yine severek izledim. Ve baya bir şeyi unutmuşum. Şaşırdığım ve heyecanlandığım sahneler oldu. Hatta yapım yılına bakıp "O kadar oldu mu yaa.." dediğim oldu. Sanki ilk çıktığı zaman dün gibi. Velhasıl kelam izlememiş olanlara tavsiye edilir. 😊

Age of Youth
Age of Youth | 1. Sezon

IMDB Puanı: 8,5/10
Yapım: 2016 - günümüz / Güney Kore / 2 Sezon 
Tür: Romantik, Komedi, Dram

Konusu: Dizi, Belle Epoque adlı bir evde birlikte yaşayan 5 üniversite öğrencisinin etrafında döner.
-----
Bu zamana kadar izlediğim Kore yapımları arasında belki de en farklı olanı bu dizi. 5 kızın üzerinden farklı hayatlara ve farklı sorunlara seyirci oluyoruz. Suçluluk hissi, yanlış anlaşılmalar, ayakta kalma çabası, ikili ilişkiler, aile problemleri, geçmişin hayaletleri gibi bir çok içsel çatışma ve çevresel çatışmaları görebiliyoruz. Ben severek izledim ve sizinde bir bakmanızı tavsiye ederim.

Game of Thrones
Game of Thrones | 1./2./3./4./5./6./7. Sezonlar

IMDB Puanı: 9,5/10
Yapım: 2011 - günümüz / ABD, İngiltere / 8. Sezon onaylı
Tür: Fantastik, Macera, Dram, Romamtik

(Eminim bir çoğunuz konuyu biliyordur ama ben yinede şuraya bırakayım. 😁)Konusu: Yazların yıllarca sürdüğü ve kışların da bir ömür geçmek bilmediği bir dünyada, Westeros hükümdarlığı kefaretini ödemekteydi. İhanet, şehvet, ayak oyunları ve doğaüstü güçler, entrikacı güney ve yabani doğu topraklarından, soğuk kuzey ve arkasında karanlık diyarları zapt eden Kadim Duvar'a kadar krallığın dört bir köşesini hırpalıyor idi. Krallar ve Kraliçeler, Şövalyeler ve sürgündekiler, düzenbazlar ve asiler 'Demir Taht' için kanlı bir mücadeeye tutulurlar. Asıl tehlike ise Duvar'ın ötesinde pusudadır. 
-----
Evet, bu meşhur diziyi sonunda bende izledim ve BAYILDIM! Çıplaklık sahnelerini hiç mi hiç sevmesem de, abi muhteşem bir dizi yaa. Cidden o kuzey, Starklar, Akgezenler, Ejderhalar, tarihi hava, aksanlar ve daha birçok şey beni benden aldı. Tam bir haftada bütün sezonları bitirdim ve buna pişman oldum. Yeni sezona daha çok var ve ben sanırım bu arayı kitaplarını okuyarak kapatacağım. Hala izlemeyenleriniz varsa mutlaka izlemenizi tavsiye ediyorum. Tabii küçük bir tavsiye de alabildiğinizce ağırdan alıp yeni sezonun tarihi belli olup yayınlanmasına yakınken izlemeniz. 

Shadowhunters
Shadowhunters | 2. Sezon

IMDB Puanı: 6,4/10
Yapım: 2016 - günümüz / ABD / 3. sezon onaylı
Tür: Fantastik, Aksiyon, Romantik

Konusu: Clary sıradan hayatını sürdürmekteyken kendisinden uzun süredir saklanan sırları öğrenmesiyle her şey değişir. Kendisi yarı insan yarı melektir. Shadowhunter (Gölge Avcısı) olduğunu öğrenir ve artık çok daha farklı bir hayat onu beklemektedir.
-----
Bu sezonu ağustos ayı boyunca değil ocak ayından itibaren yayınlandıkça izleyip takip ettim. Serinin sadece ilk kitabını okusam da diziyi takip etmekten alamıyorum kendimi. 2. sezonda olaylar epeyce karıştı ve merakla takip ettim. Severek izlediğim bir dizi ve izlememiş olanlarınıza, izlemenizi tavsiye ediyorum. 😊

Howl's Moving Castle | Yürüyen Şato
Howl's Moving Castle | Yürüyen Şato

IMDB Puanı: 8,2/10
Yapım: 2004 / Japonya / 1 saat 59 dakika
Tür: Animasyon, Macera, Fantastik, Aile

Konusu: Kendi halinde olan 18 yaşındaki Sofie, kötülükler cadısı tarafından 90 yaşında yaşlı bir kadına dönüşür ve bütün hayatı değişir. Kimse tarafından tanınmayan Sofie evini terk eder ve yolculuğu onu sürekli yer değiştiren, içinde Howl isimli bir büyücünün yaşadığı bir şatoya getirir. Sofie'nin üzerindeki lanet ancak bu şatoda çözülebilecektir.
-----
Çok fazla anime izlediğimi söyleyemesem de Nur'un tavsiyeleriyle listeme birçok anime aldım ve bu anime de üstüne karşıma çıkınca hadi izleyelim dedim. Annem ve kuzenimle birlikte izledik ve çok sevdik. Gerçekten oldukça farklı bir konuya sahipti ve işlenişini çok sevdim. Çizimlere bayıldım. Çok güzel bir anime ve izlemek isteyenlere kesinlikle tavsiye ediyorum.

Atypical
Atypical | 1. Sezon

IMDB Puanı: 8,4/10
Yapım: 2017 - günümüz / ABD / 2. sezon onaylı
Tür: Komedi, Dram

Konusu: Sam ismindeki otistik bir gencin tam manasıyla yetişkinliğe adım atmaya hazırlandığı 18'li yaşlarında ailesiyle olan tüm ilişkilerini içeriyor.
-----
Bir önceki yazımda belirttiğim gibi Süper İyi Günler'i okuduktan sonra karşıma çıktı ve hemen izleyip bitirdim. Bayıldığımı söyleyebilirim. Kesinlikle izlemenizi tavsiye ediyorum. Otizmli insanları daha iyi anlamanıza ve onlara yakın insanların ne gibi zorluklarla mücadele ettiklerine daha yakından anlamanıza ve kendinizde bir iç sorgulama yapabileceğinize inanıyorum. O yüzden... Bu diziyi izleyin. 😉

Limitless
Limitless | 1. Sezon

IMDB Puanı: 7,8/10
Yapım: 2015 - 2016 / ABD / 1 sezon - 22 bölün
Tür: Bilimkurgu, Suç, Gerilim, Dram, Komedi

Konusu: Sıradan biri olan Brian Finch'in NZT isimli, beyni tam anlamıyla %100 kullanabilmesini sağlayan uyuşturucuyu keşfedip, gizemli ortaklar sayesinde yan etkilerinden kurtulunca FBI'da danışman olarak işe başlamasını konu alıyor. 
-----
Aslına bakılırsa Limitless filmini izlemedim ama bu diziyi izlemek içinde pek lüzumlu değil. Dizi biraz Sherlockvari diyebileceğimiz tarzda bir polisiyeye sahip. Ben severek izledim. Finch karakterini sevdim ve eğer 2. sezon iptal edilmeseydi de severek izlerdim. Ana bir temanın üzerinde her bölüm farklı olaylarla ilerleyen bir dizi. Bu nedenle sıkıldığınızda izleyebileceğiniz keyifli bir dizi.  
Evet, benim izlediklerim bunlardı. Siz içlerinden hangilerini izlediniz? Düşüncelerinizi benimle paylaşmaktan çekinmeyin. 


Sevgiyle kalın...
Sevgiyle kalın...
Read More

Pazartesi, Eylül 25, 2017

Ağustos Ayında Okuduklarım | 2017


Herkese merhaba! Fazla ara vermeden paylaşmaya devam. 😊 Aslında daha erken gelecekti bu yazı ama bilgisayar biraz problemli bu aralar. Bolca donuyor, bir iş yaptırmıyor bana. Biraz virüs temizliğiyle kendine geldi gibi. Sıra dosya temizliğinde. Bakalım, düzelecek inşallah. 😁 Neyse, fazla gevezelik etmeden, bakalım neler okumuşum...

Beni Yarına Bırakma - Burçin Çelik
Sayfa Sayısı: 520
Puanım: 4

Bu kitap, yazarın okuduğum ikinci kitabıydı. Önceki okuduğum 30 Yaşındaysanız Hayat Gerçekten Çok Zor adlı komedi türünde olan kitabıydı. Bu kitapsa tam tersi tamamen dram ağırlıklıydı. Geçmiş ve günümüz arasında gidip gelen bölümlerden en çok geçmiş kısımlarını sevdim. Geçmiş kısımlarının başlarında Selma'ya kızarken, günümüzde Selim'e saymadığımı bırakmadım. Genel olarak sevdim. Anlatımı akıcı ve iyiydi. Dediğim gibi ben sevdim. Dram, aşk türünde kitapları seviyorsanız bu kitaba bir bakmanızı öneririm.
Dönüşüm - Franz Kafka
Sayfa Sayısı: 102
Puanım: 5

Uzun zamandır okumak istediğim bir kitaptı. Kısacık bir kitaptı ve çabucak okunup bitti. Sevdiğimi söyleyebilirim. Özellikle çevirmenin son sözde bahsettiklerinden ve Kafka'nın, nişanlısına, yayınevine, arkadaşlarına yazdığı mektuplarda kitap üzerine kendi düşüncelerini okumak, kitaptan daha çok etkilenmeme ve sevmeme neden oldu. Mutlaka okunması gereken bir kitap olduğunu düşünüyorum. Henüz Franz Kafka'yla tanışmadıysanız Dönüşüm çok iyi bir tercih olacaktır. :)
Bir Kadının Yaşamından Yirmi Dört Saat - Stefan Zweig 
Sayfa Sayısı: 71
Puanım: 5

Zweig'in daha önce Bilinmeyen Bir Kadının Mektubu'nu okumuş ve çok sevmiştim. Bu kitabını da aynı şekilde çok sevdim. Bu kitap hakkındaki düşüncelerimi Okuma Maratonu videosunda bahsetmiştim.  Buradan izleyebilirsiniz. 
Kara Melek - Linda Howard 
Sayfa Sayısı: 400
Puanım: 4

Bu kitap hakkındaki düşüncelerimi de tam buradan izleyebilirsiniz. 😊
İnsan Neyle Yaşar? - L. N. Tolstoy
Sayfa Sayısı: 86
Puanım: 4

Bu kitap hakkındaki düşüncelerimi de tam buradan izleyebilirsiniz. 😊
Süper İyi Günler - Mark Haddon 
Sayfa Sayısı: 289
Puanım: 5

Bu kitabı çok çok sevdim. Otistik bir genç olan 15 yaşındaki Christopher'ın hayatının bir bölümünü okuyoruz. Onun yaşadığı zorlukları, çevresindeki insanların ona bakış açılarını, ailesinin yaşadıklarını ve daha bir çok şeyi okuyoruz. Kitaba bayıldım. 😍 Otistik insanların aslında bizden çokta farklı olmadıklarını ve bizden çok daha zeki olabileceklerini gözler önüne seriyor. Herkes nasıl farklı şeyleri sevip farklı şeylerden rahatsız olabiliyorsa onunda (burada bir ötekileştirme yapmıyorum kesinlikle) bir şeyleri sevip bir şeylerden rahatsız olduğunu görüyoruz. Aslında söyleyecek çok şeyim var bu kitap hakkında. O yüzden detaylı bir yorum girmeyi planlıyorum. Bu kitabı okuduktan sonra tevafuk ki Atypical dizisine denk geldim ve diziyi de çok sevdim. Size de kesinlikle bu kitabı okumanızı ve ardından Atypical dizisini izlemenizi tavsiye ediyorum. 😊
Binbaşının Kızı - Emine Şenlikoğlu 
Sayfa Sayısı: 240
Puanım: 4

Bu kitabı oldukça sevdim. Kitap baştan sona ırkçılığı ele alıyor. Olaylar Irak'ta geçiyor. Başlangıçta Kürt olan Bahar ve Türk olan İsmail'in evlenmek isteyip ailelerin problem çıkarması, Bahar'ın Çingene'lere olan nefreti, Irak devletinin Halepçe'deki Kürtleri hedef alıp bir çok masumu katletmesi, Bağdat katliamı gibi bir çok ırkçılığı ve bunun sonucunda olanları konu alıyor. Anlatım ve akış açısından zayıf olsa da anlatılanların gerçekli insanın kanını donduruyor. Kitap çok etkileyiciydi. Kah göz yaşları içinde kah sinirlenerek okudum. Okunması gereken bir kitap olduğunu düşünüyorum. Ve kesinlikle okumanızı tavsiye ediyorum. 
Toplamda okuduğum sayfa sayısı: 1708
Ortalama günlük okunan sayfa sayısı: 55

Fark ettim ki Ağustos ayını oldukça verimli geçirmişim. Kitap sayısından bahsetmiyorum. Birbirinden oldukça farklı ve bana birçok şey katan kitaplar okumuşum. Bu durumdan çok çok memnunum. Umarım size de bir faydası dokunur. 

Siz içlerinden hangilerini okudunuz? Lütfen düşüncelerinizi benimle paylaşın... 😊

Sevgiyle kalın...
Read More

Social Profiles

Twitter Facebook Google Plus Instagram Email Pinterest

Snapchat'teyim!

Snapchat'teyim!

İzleyiciler

Reklam Alanı

En çok yorum yapanlar

Puanlama Tablosu

Puanlama Tablosu

Yasal Uyarı

Site içerisinde yer alan tüm fikir, tasarım, yazı ve fotoğraflar Ebrar Şeyban'a aittir. 5846 Sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu uyarınca kaynak belirtilmeden, izinsiz kullanımı ve alıntı yapılması yasaktır.
Copyright © N. Ebrar Şeyban
Blogger tarafından desteklenmektedir.

Copyright © Bayan Safir Mavi | Powered by Blogger
Design by Lizard Themes | Blogger Theme by Lasantha - PremiumBloggerTemplates.com