Kitap Yorumu: Kıymık - Sebastian Fitzek

Kıymık – Sebastian Fitzek

kitap yorumu kiymik sebastian fitzek

Sayfa Sayısı: 352
Baskı Yılı: 2011
Çevirmen: Firuzan Gürbüz
Yayınevi: Pegasus

Arka Kapak

   Almanya'nın 1 numaralı polisiye yazarından nefes kesen bir gerilim romanı. Heyecanı her sayfasında yaşayacağınız Kıymık'ta bir sonraki sayfa için sabırsızlanacaksınız. Hayatınızın en kötü anılarını hafızanızdan silebilecek olsaydınız, yapar mıydınız? Peki ya yanlış giden bir şeyler olursa?

   Marc Lucas hayatında yaşayabileceği en kötü şeyi yaşar: Kendisinin sebep olduğu bir trafik kazasında karısını ve doğmamış çocuğunu kaybeder. Kazada yaralandığı zaman ensesine batan kıymığı her an hissediyor, ama gerçek yaraları daha derinde. Hayatı her geçen gün daha katlanılmaz hâle gelirken bir ilanla karşılaşır. Yeni bir deney için bir Psikiyatri Kliniği travma geçirmiş gönüllüler aramaktadır.

   Korkunç anıların pençesinde kıvranmadığınız bir hayat düşünün. Marc Lucas, bunun son şansı olduğunu anlar; artık karısını ve bebeğini unutması gerekiyor. Sonsuza dek. Ancak gerçek dehşet geçmişinde değil, geleceğinde yatmakta. Hastanedeki ilk testleri yaptırıp evine döndüğünde dünya artık onu unutmuş gibidir. Anahtarları kapıyı açmaz, kapısının üzerinde yabancı bir isim vardır ve kapı açıldığı zaman korkunç bir kâbusa uyanacaktır.

   "Fitzek akıcı, yürek burucu ve derin bir üslupla yazıyor. Kitaplarının etkisinden son sayfayı bitirdikten çok sonra bile kurtulamıyorsunuz." -John Katzenbach-


Yorumum

   Bu kitabı belediye kütüphanesinden alıp okumuştum. Her ne kadar okuduğum kitabın kendime ait olmasını istesem de pek mümkün değildi o zamanlar benim için. Geçen seneden beri kitaplarımı çok şükür alabiliyorum ve kütüphane yolunu tutmak zorunda kalmıyorum.

   Her neyse gelelim kitabımıza… Kitabı ilk olarak kapağından dolayı elime aldım. İsmi ve kapağı oldukça dikkat çekiciydi. Arka kapak yazısı da ayrı bir merak uyandırınca ödünç alıp ve eve gelir gelmez okumaya başlamıştım. Başlarında biraz sıkıldığımı hatırlıyorum. Ayrıca oldukça kafa karıştırıcı bir kurgusu vardı. -Ki bunun sebebinin henüz 15 yaşlarında olmama bağlıyorum, o kitabı şimdi okusam daha iyi anlardım sanırım.-  Kitap ilerledikçe her şey daha karmaşık hal almaya başlıyor ki bunlardan en önemlisi Marc klinikten eve döndüğü zamandan itibaren kitap kendini okutturuyor.

   Kitap yaşanılanları unutturan bir kliniğin üzerinde dönüyor. İnsan okurken düşünmeden edemiyor ben unutmak ister miyim diye… Ki ben istemezdim açıkçası. Çünkü bizi biz yapan yaşadıklarımızdır. Siz ne düşünüyorsunuz?


Puanım
5 yildiz


Sevgiyle Kalın…

Yorumlar

  1. hımmmm okunurmuş heycanlaaaaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet okunur deep. Bu yazarın kitapları hep psikolojik gerilimmiş zaten. Seviyorsan bir bak bence 😄

      Sil
  2. Fazlasıyla gerildim ve şuan okumaya devam ediyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de okurken gerildiğimi hatırlıyorum. Fitzek Psikoloji-gerilim türünde adını duyuran bir yazar. Umarım beğenerek okumuşsunuzdur.

      Sil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar

Kitap Yorumu: 1984 - George Orwell | Bloggerlar Okuyor - Nisan 2016

Dizi Yorumu: Angel Eyes (2014)

Kitap Yorumu: Bana Her Şey Seni Hatırlatır - Beth Harbison