Kitap Yorumu: Aklından Bir Sayı Tut - John Verdon (Dave Gurney #1)

Aklından Bir Sayı Tut – John Verdon


Orijinal Adı: Think of a Number
Çevirmen: Cemile Özyakan
Sayfa Sayısı: 480
Baskı Yılı: 2011
Yayınevi: Koridor Yayıncılık

Arka Kapak

Bir adam, posta kutusuna bırakılmış imzasız bir mektup alır. Mektupta şöyle yazmaktadır: "Aklından herhangi bir sayı tut. 1 ila 1000 arasında herhangi bir sayı." Adam öylesine 658 sayısını tutar. Not şöyle devam etmektedir: "Sırlarını nasıl bildiğimi göreceksin... Küçük zarfı aç." 

"Aldıklarını geri vereceksin 
Vermiş olduklarını aldığın zaman. 
Biliyorum ne düşündüğünü, 
Ne zaman uyuduğunu,
Nereye gittiğini, 
Nereye gideceğini. 
Seninle bir randevumuz var, 
Bay 658." 

Sıradanlıklara meydan okuyan, anında başınızı döndürecek ve ilgi çekici karakterlerinin kalp atışlarını tüm gerçekliğiyle hissedeceğiniz bir kitap "Aklından Bir Sayı Tut" kolay kolay unutmayacağınız bir roman.


Alıntılar

Sayfa 120: "Hayatlarımızdaki en büyük acı, kabul etmediğimiz hatalarımızdan gelendir, bizim asıl kimliğimizle uyuşmayan hatalardır. Bize öyle zıtlardır ki, onlara bakmaya katlanamayız. Bir vücutta iki insan oluruz, birbirlerine katlanamayan iki insan. Yalancı ve yalancılardan nefret eden. Hırsız ve hırsızlardan nefret eden. Bu savaşın verdiği acıya benzer başka bir acı yoktur. Bu acı, bilinç seviyemizin üzerine çıkar. Ondan kaçarız ama bizimle koşar. Nereye kaçarsak kaçalım, savaşı beraberimizde götürürüz."
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Sayfa 125: “İnsanların iç dünyaları çatışmalarla doludur. Bu bizim ilişkilerimizi şekillendirir, kızgınlıklar yaratır ve hayatlarımızı mahveder.”
“Bir örnek ver.”
“Yüzlerce örnek verebilirim. Mesela en büyük çatışma kendimizi görme şeklimiz ve başkalarını görme şeklimiz arasındadır. Örneğin, biz tartışıyor olsan ve sen bana bağırsan, bunun sebebinin öfkeni kontrol edememen olduğunu düşünürüm. Fakat ben sana bağırsam, bunun sebebini kendi öfke kontrolsüzlüğüm değil, senin kışkırtman olarak görürüm. Bağırmamın uygun bir tepki olacağı ve senden kaynaklanan bir şey…”
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Sayfa 126: "Akıl ikilemler ve çelişkiler yığınıdır. Başkalarının güvenini kazanmak için yalan söyleriz. Gerçek kimliğimizi birileriyle yakınlaşmak için gizleriz. Mutluluğu yakalamak için, mutluluğu kaçıran tercihler yaparız. Haksız olduğumuz zamanlarda haklı olduğumuzu göstermek için olağan üstü çaba gösteririz."
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Sayfa 128: Ruhun bu şekilde bölünmesi genellikle yüze yansır ve en çok gözlerde belirgindir.


Yorumum

   Merhaba arkadaşlar, nasılsınız? Ben iyiyim, ancak akşama web tasarım dersim var saatler yaklaştıkça sıkıntı çörekleniyor üstüme. Neyse en iyisi kitabın yorumuna geçeyim.

   Kitabı başlarında sıkıldığımı itiraf etmeliyim. Gerçekten de sıkılmıştım. Ancak cinayetten sonra kitabı bir solukta bitirdim.

   Katilin polislere oynadığı oyunlar aynı kedinin fareyle oynaması gibiydi. Ayrıca dedektif Gurney’in olayları çözmesi de müthişti. Tabi bu çözümlerde karısının payını unutmamak gerekir.

   Yalnız canımı sıkan konu şu ki adam gözünün önündekini fark edemedi. Kitabın yarısına ulaştıktan sonra katili tahmin etmiştim ancak Gurney’in ipucu önündeyken bile fark edememesi canımı çok sıktı.

   Ayrıca final de katille birlikte gerçekleşen olaylar akıl almaz derecedeydi. Okurken gözlerim pörtlemişti. :) Kitabın konusu olayların ilerleyişi ve çözümlenme süreci gayet akıllıca bir biçimde kurgulanmıştı. Özellikle katilin cinayet mahallinde bıraktığı izler tamamen insanı şok ediyor :) 

   Okunması gereken bir kitap olduğunu düşünüyorum. Okuyacak olanlara iyi okumalar dilerim.

Puanım

Sevgiyle Kalın…


Yorumlar

  1. Bu kitap hakkındaki yorumunuzu merak ettiğimi söylemiştim; ve şu an anlıyorum ki "sanırım ben bu kitabı yarıda bırakarak hata yapmışım."
    Siz de kitabın ilk başlarda sıkıcı olduğunu belirtmişsiniz, ama bırakmayıp devam etmişsiniz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, ben yarım bırakmayı sevmiyorum. Serenad'ı da haftalarca elimde süründüğü için bırakmıştım bunun okuduktan sonra geri dönmüştüm okumaya. Şöyle bir şey var ki çoğu kitaplarda giriş kısımları sıkıcı olabiliyor. Önemli olan okumayı bırakmamak. :) Belkide senin bıraktığından birkaç sayfa sonra yazar bombayı patlatmıştır. :D Okuyup görmen gerek :)

      Sil
  2. Bu kitabı ben de çok sevdim. Yorumlamanizda çok güzel .
    Bu arada benim bloguma da beklerim :))

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar

Kitap Yorumu: 1984 - George Orwell | Bloggerlar Okuyor - Nisan 2016

Dizi Yorumu: Angel Eyes (2014)

Kitap Yorumu: Bana Her Şey Seni Hatırlatır - Beth Harbison