Kitap Yorumu: Lola ve Komşu Çocuk - Stephanie Perkins

Kitap Yorumu: Lola ve Komşu Çocuk - Stephanie Perkins

Orijinal Adı: Lola and the Boy Next Door
Çevirmen: Aslı Tümerkan
Sayfa Sayısı: 320
Baskı Yılı: 2015
Yayınevi: Yabancı Yayınları

Arka Kapak

Lola ve Komşu Çocuk, hem tatlı bir aşk hem gerçekçi bir dostluk hem de John Green ve Rainbow Rowell sevenlerin zevkle kucak açacağı bir kendini bulma hikayesi.

Geçmişinde kalan çocuk, gelecekteki aşkı olabilir mi? Henüz kendini geliştirme aşamasındaki tasarımcı Lola Nolan modaya inanmıyordu... O, kostümlere inanıyordu. Kıyafet ne kadar parıltılı, eğlenceli ve farklı, yani etkileyiciyse o kadar iyiydi. Ve Lola'nın hayatı, özellikle de seksi rockçı erkek arkadaşı varken mükemmele gayet yakındı. Ta ki Bell ikizleri olarak da bilinen Calliope ve Cricket mahalleye tekrar taşınıp Lola'nın derinlere gömdüğünü düşündüğü acı verici geçmişini gün yüzüne çıkarana kadar.

Alıntılar

"Nefret ettiğimiz şeylerden bahsetmek kolay ama bazen bir şeyi tam olarak niye sevdiğimizi açıklamak zor oluyor."
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 
"Mükemmel çok abartılıyor.Mükemmel sıkıcıdır."
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 
"Yani ikinci şanslara inanıyor musun?" 
"İkinci, üçüncü, dördüncü. Ne gerekiyorsa. Ne kadar zaman gerekiyorsa. Eğer insan doğruysa," diye ekliyor.
"Eğer o insan Lola'ysa?"
Bu sefer gözlerime bakıyor. "Ancak diğer insan Cricket'sa"
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Eğer ben yıldızlarsam,Cricket Bell koskoca galaksiler eder.
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
"Hayat ne elde ettiğin değil, elde ettiğinle ne yaptığındır"


Merhaba arkadaşlar, nasılsınız? Ben iyiyim, fakat şu staj defterini doldurabilirsem çok daha iyi olacağım. :) Yazmaktan sıkılınca bir bloga gireyim, şu kitaplardan birinin yorumunu gireyim dedim. Yorumlayacağım kitaba gelirsek... 

Bu kitabı günlerce bloggerlarda, bookstagramlarda ve youtuberlarda görmüştüm ve de deli gibi merak ediyordum. Ki fuarda çantasıyla birlikte satıldığında kaçırmadan hemen aldım. ^^ 

Kuzenimde çok merak ediyordu ve 15 tatilde teyzeme kalmaya gittiğimizde birlikte okumaya karar vermiştik. Hatta öyle ki günlük sayfa kotamız vardı ve o gün içinde okuduğumuz kadarını gün içinde ve bitirdikten sonra da genel olarak üzerinde konuşalım diye plan da yapmıştık. Hatta ilk gün ilk ben okuyup bıraktıktan sonra Seda (kuzenim) aldı eline, bende o arada Seda'nın tabletinde yüklü olan Gözlerindeki Canavar'a başladım, boş durmayayım diye. Gözlerindeki Canavar beni baya sarınca planlar suya düştü tabii. Seda Lola'yı bende Gözlerindeki Canavar'ı okudum o ara. Neyse işte ben eve döndükten -Ruhumdaki Canavarı da okuduktan- sonra Lola'yı tekrar aldım elime ve tabii ki çok severek okudum. 

Konusuna pek değinmek istemiyorum. Aslında konusunu yazdım ama baktım fazla spoiler veriyorum, sildim. :) Konusunu zaten az çok biliyorsunuzdur. 

Öncelikle anlatımına değinmek istiyorum. Kitap ilk ağızdan yani Lola'nın ağzından anlatılıyor. Ancak benim alışık olduğum tarzdan biraz farklı olarak şimdiki zaman dilinden anlatılıyor. Şöyle bir örnek vereyim; Üçü de bana bakıyor. Boğazım düğümleniyor. Şeklinde bir anlatımı var. Yani söylüyor, yapıyor, yiyor diye kurulmuş cümleler. Bu beni başta rahatız etse de kısa sürede alışıp kitabın akışına kapıldım. 

Bir diğer değinmek istediğim konu ise karakterler. Yazar gerçekten oldukça farklı karakterler oluşturmuş. Lola ve Cricket o kadar farklı karakterler ki. Bu güne kadar okuduğum hiç bir karaktere benzemiyorlar. Bir de tabii kötü çocuk olayının olmaması kitabı sevdiren bir başka nokta. 

Seda kitabı bitirdiğinde sürekli "Abla ben aşık oldum" diye dolanıyordu ortalıkta. Ki Seda'yı kendine bu kadar aşık eden karakteri -Cricket- çok merak ediyordum ki gerçekten dediği kadar varmış. Çünkü aşık olmamak elde değil. 

Aslında değinmek istediğim bir çok nokta olmasına rağmen kafamda cümleleri toparlayamıyorum. Söylemek istediklerimin hepsi birbirine karışıyor. O yüzden fazla uzatmadan bu yorumu burada bitiriyorum.  Hala okumadıysanız, gidin hemen okuyun bence... ^^

Siz Lola ve Komşu Çocuk'u okudunuz mu? Lütfen düşüncelerinizi benimle paylaşın.. ^^

Puanım
5 Puan
Sevgiyle Kalın... 
Sevgiyle Kalın...

Yorumlar

  1. Ilginç bir kitaba benziyor listeye ekleyelim.

    YanıtlaSil
  2. Lola çok uzun süredir okuma listemde ama sıra gelemedi bir türlü -_- Anna'yı yazın okumuştum, yazarın kalemini çok beğenmiştim.. O zamandan beri diğer kitapları da okumak istiyorum ama... Umarım yakın zamanda okuyabilirim :') Anna'yı okumadıysan onu da tavsiye ederim, çook güzeldi o da.. ^.^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Anna'yı henüz okumadım. Yabancı Yayınları çıkarırsa düşünüyorum. Isla da çıkıyor sanırım. Sıra gelmiyor ki bir türlü, Bir sürü kitap var okumak istediğimiz. Yorum ve tavsiye için teşekkürler.. 😘

      Sil
    2. Anna'yı henüz okumadım. Yabancı Yayınları çıkarırsa düşünüyorum. Isla da çıkıyor sanırım. Sıra gelmiyor ki bir türlü, Bir sürü kitap var okumak istediğimiz. Yorum ve tavsiye için teşekkürler.. 😘

      Sil
  3. Her yerde karşıma çıktı ben hala okuyamadım. :) Okumayı da çok istiyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen, Heryerde gördüğüm bir kitaptı benimde. Yorum için teşekkürler 😘

      Sil
    2. Aynen, Heryerde gördüğüm bir kitaptı benimde. Yorum için teşekkürler 😘

      Sil
  4. Mimlendin canımcımm ^,^ http://okuyanmuggle.blogspot.com.tr/2016/04/mim-yak-yeniden-yaz-tekrar-oku.html

    YanıtlaSil
  5. Bloğumda ödüllü blog keşif etkinliği ayrıca bir de çekiliş var beklerim sevgiler :)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar

Kitap Yorumu: 1984 - George Orwell | Bloggerlar Okuyor - Nisan 2016

Dizi Yorumu: Angel Eyes (2014)

Kitap Yorumu: Bana Her Şey Seni Hatırlatır - Beth Harbison