Kitap Yorumu: The Originals Anlatılmamış Hikaye; Yükseliş - Julie Plec

Kitap Yorumu: The Originals Anlatılmamış Hikaye; Yükseliş - Julie Plec

Orijinal Adı: The Rise 
Seri: The Originals #1
Çevirmen: Ebru Sürmeli
Sayfa Sayısı: 304
Baskı Yılı: 2015
Yayınevi: GO! Kitap

Arka Kapak

Köken Vampir ailesi bin sene evvel birbirlerine bir söz verdi. Her zaman ve sonsuza dek bir arada kalacaklardı. Ama verilen sözleri tutmak ölümsüzken bile kolay değildi.

1722 yılında New Orleans’a ayak basan Köken Vampirler Klaus, Elijah ve Rebekah Mikaelson tehlikeli geçmişlerini arkalarında bıraktıklarını zannederler. Ne var ki bölgelerini kimseyle paylaşmak istemeyen cadılar ve kurt adamlar bu kanunsuz şehirde cirit atmaktadır. Üstelik çok yakında gerçekleşmesi planlanan bir evlilikle birlikte aralarındaki ittifak sonsuza dek mühürlenecektir. Ama düşmanları birbirine düştüğünde kendilerini çok daha güvende hisseden Köken Vampirlerin şehri bu iki klana teslim etmeye hiç niyetleri yoktur. Özellikle de müstakbel gelin Vivianne’e gönlünü kaptıran Klaus’un. Elijah ailesi ile birlikte güvende olabilecekleri bir yuva aramakla, Rebekah da Fransız ordusunu kendi saflarına katmakla uğraşırken aşk sarhoşu Klaus hem kendisini hem de ailesini büyük bir tehlikeye atacak olayların içine sürüklenmektedir.

Alıntılar

New Orleans'a yeni bir şey gelmişti ve gece bir daha asla güvenli olmayacaktı.
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 
Klaus, Elijah'nın başının en az onlarınki kadar belada olduğunu anlayınca böyle düzenbaz bir üçlü oldukları için kendileriyle neredeyse gurur duydu.
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 
"Sen bizim için küçük bir baraka bulmaya her zamankinden daha çok yaklaşmış olabilirsin, kardeşim. Rebekah da bize hala bir ordu toplayabilir. Ama ben bizim için bir imparatorluk kuruyorum."

Merhaba arkadaşlar, nasılsınız? Ben iyiyim. Güzel, huzurlu bir hafta sonu geçirdim. Umarım sizinde güzel geçmiştir. Daha önce okuyup da yorum yapamadığım bir kaç kitabı yorumlayıp taslak olarak kaydettim. Mart ayında okuduklarımı da bir aksilik olmazsa bu hafta içinde video çekip kanalıma yükleyeceğim. Evet.. Bende durum böyle.. Şimdi gelelim bugün yorumlayacağım kitaba... 

The Originals benim severek izlediğim bir dizi. 3. sezonu henüz izlemedim gerçi. Sezon finali yapmasını bekliyorum. Maalesef dizileri finali veya sezon finali yayınlanmadan izleyemiyorum. 

Kitabın  konusundan da pek bahsetmek istemiyorum açıkçası. Zaten arka kapak yazısında yeterince açıklama var. Eğer konuyu anlatmaya girişirsem spoiler verebilirim, o yüzden hiç girmiyorum oraya. ^^

Kitabı Tüyap Kitap Fuarından almıştım bildiğiniz gibi. Ki almama gibi bir durum söz konusu bile olamazdı. Çünkü gerçekten bayılıyorum bu diziye. Ancak kitabı henüz okumadan yazarın senarist olduğunu bildiğimden endişelerim vardı. Kafamda net bir soru vardı. "Bir senarist, ne kadar iyi roman yazabilirdi ki?" 

Ancak size şunu söyleyebilirim ki hiç endişe etmeden gönül rahatlığıyla alıp okuyabilirsiniz. Çünkü bir senariste göre çok çok iyi yazılmıştı. Yazım hatası veya herhangi bir sorun göremedim ben. 

Ayrıca, duygu, karakter tasvirleri gayet yerinde ve güzeldi. Anlatımda bir o kadar akıcıydı. Bir-iki gün içinde okunup bitirilebilecek bir kitap. 

Birde diziyi izlemeyenler için şunu da söylemek istiyorum ki, diziyi izlememiş olsanız bile kitabı alıp okuyabilirsiniz. Çünkü dizi günümüzde geçerken, kitap 1722 yılında geçiyor. 

Siz Yükseliş'i okudunuz mu? Lütfen düşüncelerinizi benimle paylaşın... ^^

Puanım
5 Puan
Sevgiyle Kalın... 
Sevgiyle Kalın...

Yorumlar

  1. Doğrusu bu güne kadar hiç vampirlerle ilgili bir kitap okumadım. Çok fazla filmini izlememe rağmen. Belki bu ilk olur :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bana okumayı sevdiren kitap Alacakaranlık olunca haliyle bir aralar bol bol vampirli, kurtadamlı kitaplar okuyordum. ^^ Alacakaranlk'ın haricinde en sevdiğim vampir kitabı oldu bu. ^^ Tavsiye ederim, mutlaka oku ^^

      Sil
  2. Ya açıkçası vampir kitapları hep aynı kulvarda. maalesef sıkılıyorum ben de. Anlatına bakılırsa bu da çok farklı değil. Ama senin kalemine yüreğine sağlık.
    Gülücüklü Kal...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Doğru, çoğu kitap aynı kulvarlarda. Fakat ben bunun daha farklı olduğunu düşünüyorum. Çünkü yaşadıkları sonsuzluğun içinde her ne kadar aşk olsa da hep bir aile teması var. Aile Güçtür temasını esas alıyor. ^^ Tavsiye ederim, belki bir ara şans verebilirsin. :) Yorumun için teşekkürler. Sevgiyle kal.. ^^

      Sil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar

Kitap Yorumu: 1984 - George Orwell | Bloggerlar Okuyor - Nisan 2016

Dizi Yorumu: Angel Eyes (2014)

Kitap Yorumu: Bana Her Şey Seni Hatırlatır - Beth Harbison