Ağustos Ayında İzlediklerim | 2017

Ağustos Ayında İzlediklerim | 2017

Herkese merhaba. Evet evet biliyorum yine bir aylık yazı. Ama söz bundan sonraki yazı bir yorum yazısı olacak. 😅 Görünen o ki Ağustos ayını dolu dolu geçirmişim. Bakalım neler izlemişim...
Travelers
Travelers | 1. Sezon

IMDB Puanı: 8,0/10
Yapım: 2016 - günümüz / ABD, Kanada / 2. Sezon onaylı
Tür: Bilimkurgu

Konusu: Günümüzden yüzlerce yıl sonrası insan nüfusu azalmıştır. Hayatta kalan son insanlar bir zaman makinesi keşfederler ve 21. yüzyıla geri dönerek insanoğlunu korkunç bir gelecekten kurtarmak isterler. Rastgele insanlardan oluşmuş küçük bir grup "Travelers" isimli gizli bir yakın oluşturup insanoğlunun kaderini değiştirmeyi kendilerine görev edinirler.
-----
Bu dizi epeydir listemdeydi ve farklı bir şeyler izleyeyim deyip başladım. 12 bölümlük bir sezondu ve ilk bölümünden yakaladı beni. Karakterlerin mükemmel olmayışı, kurgu, işleyiş çok iyiydi. Özellikle bedenine hakim oldukları insanların problemleriyle boğuşmaları, yaşadıkları zorluklar ve birlik olmalarını çok sevdim. Hazır 2. sezon ekimde başlayacakken, bu tarz kurguları seviyorsanız mutlaka bir bakın derim. 😉
City Hunter
City Hunter

IMDB Puanı: 8,3/10
Yapım: 2011 / Güney Kore / 20 bölüm
Tür: Akisyon, Romantik, Gerilim

Konusu: Lee Yoon Sung, babasını ve birliğindeki herkesi öldürdüğü iddiasıyla hükümetten intikam almak için babasının en yakın arkadaşı tarafından yetiştirilir. 
-----
Yine anneme izletmek maksadıyla ikinci kez izlediğim bir dizi. Yine severek izledim. Ve baya bir şeyi unutmuşum. Şaşırdığım ve heyecanlandığım sahneler oldu. Hatta yapım yılına bakıp "O kadar oldu mu yaa.." dediğim oldu. Sanki ilk çıktığı zaman dün gibi. Velhasıl kelam izlememiş olanlara tavsiye edilir. 😊

Age of Youth
Age of Youth | 1. Sezon

IMDB Puanı: 8,5/10
Yapım: 2016 - günümüz / Güney Kore / 2 Sezon 
Tür: Romantik, Komedi, Dram

Konusu: Dizi, Belle Epoque adlı bir evde birlikte yaşayan 5 üniversite öğrencisinin etrafında döner.
-----
Bu zamana kadar izlediğim Kore yapımları arasında belki de en farklı olanı bu dizi. 5 kızın üzerinden farklı hayatlara ve farklı sorunlara seyirci oluyoruz. Suçluluk hissi, yanlış anlaşılmalar, ayakta kalma çabası, ikili ilişkiler, aile problemleri, geçmişin hayaletleri gibi bir çok içsel çatışma ve çevresel çatışmaları görebiliyoruz. Ben severek izledim ve sizinde bir bakmanızı tavsiye ederim.

Game of Thrones
Game of Thrones | 1./2./3./4./5./6./7. Sezonlar

IMDB Puanı: 9,5/10
Yapım: 2011 - günümüz / ABD, İngiltere / 8. Sezon onaylı
Tür: Fantastik, Macera, Dram, Romamtik

(Eminim bir çoğunuz konuyu biliyordur ama ben yinede şuraya bırakayım. 😁)Konusu: Yazların yıllarca sürdüğü ve kışların da bir ömür geçmek bilmediği bir dünyada, Westeros hükümdarlığı kefaretini ödemekteydi. İhanet, şehvet, ayak oyunları ve doğaüstü güçler, entrikacı güney ve yabani doğu topraklarından, soğuk kuzey ve arkasında karanlık diyarları zapt eden Kadim Duvar'a kadar krallığın dört bir köşesini hırpalıyor idi. Krallar ve Kraliçeler, Şövalyeler ve sürgündekiler, düzenbazlar ve asiler 'Demir Taht' için kanlı bir mücadeeye tutulurlar. Asıl tehlike ise Duvar'ın ötesinde pusudadır. 
-----
Evet, bu meşhur diziyi sonunda bende izledim ve BAYILDIM! Çıplaklık sahnelerini hiç mi hiç sevmesem de, abi muhteşem bir dizi yaa. Cidden o kuzey, Starklar, Akgezenler, Ejderhalar, tarihi hava, aksanlar ve daha birçok şey beni benden aldı. Tam bir haftada bütün sezonları bitirdim ve buna pişman oldum. Yeni sezona daha çok var ve ben sanırım bu arayı kitaplarını okuyarak kapatacağım. Hala izlemeyenleriniz varsa mutlaka izlemenizi tavsiye ediyorum. Tabii küçük bir tavsiye de alabildiğinizce ağırdan alıp yeni sezonun tarihi belli olup yayınlanmasına yakınken izlemeniz. 

Shadowhunters
Shadowhunters | 2. Sezon

IMDB Puanı: 6,4/10
Yapım: 2016 - günümüz / ABD / 3. sezon onaylı
Tür: Fantastik, Aksiyon, Romantik

Konusu: Clary sıradan hayatını sürdürmekteyken kendisinden uzun süredir saklanan sırları öğrenmesiyle her şey değişir. Kendisi yarı insan yarı melektir. Shadowhunter (Gölge Avcısı) olduğunu öğrenir ve artık çok daha farklı bir hayat onu beklemektedir.
-----
Bu sezonu ağustos ayı boyunca değil ocak ayından itibaren yayınlandıkça izleyip takip ettim. Serinin sadece ilk kitabını okusam da diziyi takip etmekten alamıyorum kendimi. 2. sezonda olaylar epeyce karıştı ve merakla takip ettim. Severek izlediğim bir dizi ve izlememiş olanlarınıza, izlemenizi tavsiye ediyorum. 😊

Howl's Moving Castle | Yürüyen Şato
Howl's Moving Castle | Yürüyen Şato

IMDB Puanı: 8,2/10
Yapım: 2004 / Japonya / 1 saat 59 dakika
Tür: Animasyon, Macera, Fantastik, Aile

Konusu: Kendi halinde olan 18 yaşındaki Sofie, kötülükler cadısı tarafından 90 yaşında yaşlı bir kadına dönüşür ve bütün hayatı değişir. Kimse tarafından tanınmayan Sofie evini terk eder ve yolculuğu onu sürekli yer değiştiren, içinde Howl isimli bir büyücünün yaşadığı bir şatoya getirir. Sofie'nin üzerindeki lanet ancak bu şatoda çözülebilecektir.
-----
Çok fazla anime izlediğimi söyleyemesem de Nur'un tavsiyeleriyle listeme birçok anime aldım ve bu anime de üstüne karşıma çıkınca hadi izleyelim dedim. Annem ve kuzenimle birlikte izledik ve çok sevdik. Gerçekten oldukça farklı bir konuya sahipti ve işlenişini çok sevdim. Çizimlere bayıldım. Çok güzel bir anime ve izlemek isteyenlere kesinlikle tavsiye ediyorum.

Atypical
Atypical | 1. Sezon

IMDB Puanı: 8,4/10
Yapım: 2017 - günümüz / ABD / 2. sezon onaylı
Tür: Komedi, Dram

Konusu: Sam ismindeki otistik bir gencin tam manasıyla yetişkinliğe adım atmaya hazırlandığı 18'li yaşlarında ailesiyle olan tüm ilişkilerini içeriyor.
-----
Bir önceki yazımda belirttiğim gibi Süper İyi Günler'i okuduktan sonra karşıma çıktı ve hemen izleyip bitirdim. Bayıldığımı söyleyebilirim. Kesinlikle izlemenizi tavsiye ediyorum. Otizmli insanları daha iyi anlamanıza ve onlara yakın insanların ne gibi zorluklarla mücadele ettiklerine daha yakından anlamanıza ve kendinizde bir iç sorgulama yapabileceğinize inanıyorum. O yüzden... Bu diziyi izleyin. 😉

Limitless
Limitless | 1. Sezon

IMDB Puanı: 7,8/10
Yapım: 2015 - 2016 / ABD / 1 sezon - 22 bölün
Tür: Bilimkurgu, Suç, Gerilim, Dram, Komedi

Konusu: Sıradan biri olan Brian Finch'in NZT isimli, beyni tam anlamıyla %100 kullanabilmesini sağlayan uyuşturucuyu keşfedip, gizemli ortaklar sayesinde yan etkilerinden kurtulunca FBI'da danışman olarak işe başlamasını konu alıyor. 
-----
Aslına bakılırsa Limitless filmini izlemedim ama bu diziyi izlemek içinde pek lüzumlu değil. Dizi biraz Sherlockvari diyebileceğimiz tarzda bir polisiyeye sahip. Ben severek izledim. Finch karakterini sevdim ve eğer 2. sezon iptal edilmeseydi de severek izlerdim. Ana bir temanın üzerinde her bölüm farklı olaylarla ilerleyen bir dizi. Bu nedenle sıkıldığınızda izleyebileceğiniz keyifli bir dizi.  
Evet, benim izlediklerim bunlardı. Siz içlerinden hangilerini izlediniz? Düşüncelerinizi benimle paylaşmaktan çekinmeyin. 


Sevgiyle kalın...
Sevgiyle kalın...

Yorumlar

  1. City Hunter'ın yapım yılına bakınca bende bi afalladım ,cidden o kadar eskidi mi:)) zaman ne hızlı ^^ Age of Youth listemde olan bir dizi,Shadowhunters'e ilk başladığı zaman şöyle bi bakmıştım^^Sanırım kitaptan sebep meraktan açıp izlemiştim.Yani öyle bir şeyler yaşlanmışım hatırlamıyorum artık dün ne yediğimi 😭
    Travelers ve Atypical ilgimi çekti^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öyle, göz açıp kapayana kadar geçiyor belli ki.. Bende serinin kitapları elimde olmadığından okuyamıyorum ama diziyi de bırakamıyorum. Belki yeni sezon başlamadan kütüphaneden alıp okurum diğer kitapları..

      Bende çok unutkanım yaa.. Sırf bu yüzden ajansa tutmaya başladım. Yoksa mümkündü yok blogda yazmak için bile hatırlayamazdım. 🤗 Blogda yazmakta gelecekte bunları hatırlayabilmek için güzel oluyor.

      Yorumun için teşekkürler, sevgiyle kal..🤗

      Sil
  2. Daha çok dizi izlemişsin. Taht Oyunları'nı izlemeyi sevdiysen kitaplarını daha çok seversin. Dizi son iki sezonda kitaptan ayrıldı ama ben kitaplarını daha çok seviyorum. Son iki kitabı hariç hepsini okudum.

    Yürüyen Şato benim yönetmenden en sevdiğim filmlerden biridir. Diğer filmleri de çok güzeldir, tavsiye ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet bu aralar dizilerdeyim, film pek seyretmiyorum. :) Önceliğim kitaplardı aslında, önce kitaplarını okur sonra izlerim diyordum ama kuzenim izledikten sonra kardeşim de izlemeye başladı. Bende onlardan spoiler yememek adına izledim. :) 1. kitabı aldım, kardeşim okuyor azar azar. :) O bitirince alırım anca elime. :D

      Mutlaka bakacağım, teşekkürler.. :)

      Sil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar

Kitap Yorumu: 1984 - George Orwell | Bloggerlar Okuyor - Nisan 2016

Dizi Yorumu: Angel Eyes (2014)

Kitap Yorumu: Bana Her Şey Seni Hatırlatır - Beth Harbison